.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لاريجاني: موسوي محارب نيست


محمد جواد لاريجاني دبيرستاد حقوق بشر قوه قضائيه در گفتگوي اختصاصي با شبکه تلويزيوني يورونيوز به ادعاهاي کشورهاي غربي درباره نقص حقوق بشر در کشورمان پاسخ داد.
لاريجاني در پاسخ به ادعايي مبني بر اعدام سرکرده هاي ناآرامي هاي اخير در ايران گفت: در واقع هيچ فردي به خاطر شرکت در تظاهرات انتخاباتي اعدام نشده است. اما خشونت موضوعي است که قانون آن را در ايران ممنوع کرده است و مي توان گفت که کساني که ديگران را به شرکت در تظاهرات تحريک کرده اند بازداشت شده اند.

خبرنگار يورونيوز درباره محارب خواندن شرکت کنندگان در تظاهرات پرسيد و گفت که محارب به معناي دشمن خدا بودن است. چرا شما شرکت کنندگان در تظاهرات را محارب مي ناميد؟
لاريجاني پاسخ داد: مسائله محارب بودن موضوع ديگري است و هيچ ارتباطي با اعتراص هاي سياسي ندارد؛ محارب فردي است که در فعاليت هاي تروريستي شرکت مي کند و هدف آن سرنگوني نظام است.

مجري يورونيوز گفت: آيا شما تظاهرکنندگان را محارب مي خوانيد. بطور مثال آيا اقاي موسوي و کروبي محارب هستند؟
لاريجاني پاسخ داد: خير. خير. محارب به آن معنا نيست که افرادي که به خاطر مسائل سياسي يا موضوعي ديگر در خيابانها تظاهرات مي کنند، محارب نيستند؛ محارب فردي است که بطور فعال در خشونت ها حضور دارد و هدف آن سرنگوني نظام است.

مجري يورونيوز با اشاره به اعدام دو نفر از لاريجاني پرسيد که واکنش وي به عنوان دبيرکل شورايعالي حقوق بشر ايران چه بوده است؟

لاريجاني پاسخ داد: ابتدا بايد بگويم که اين اعدام ها هيچ ارتباطي به تظاهرات اخير نداشته اند. چرا که اين افراد هفت ماه پيش از برگزاري انتخابات رياست جمهوري ايران بازداشت شده بودند.

لاريجاني ادامه داد: اين افراد به اتهام بمب گذاري در مسجدي در شيراز که به کشته شدن بيش از بيست نفر منجر شده بود به اعدام محکوم شدند.

لاريجاني در پاسخ به پرسشي درباره اعمال شکنجه در زندان هاي ايران گفت: به هيچ عنوان ادعا نمي کنم که ما کامل هستيم و هيچ کشوري در جهان نمي تواند اين ادعا را کند. اما شکنجه موضوعي است که کاملا بر خلاف قانون اساسي، دين اسلام و مغاير با سياست هاي دولت است.

دبير شوراي حقوق بشر قوه قضائيه در پاسخ به مرگ ندا آقا سلطان، انگليس را حامي قاتل وي دانست و خاطرنشان کرد: مرگ ندا اقا سلطان در بحبوحه ناارامي هاي انتخابات ايران يک جنايت بود.

وي ادامه داد: با استناد به شواهد و مدارکي که در دست داريم اين موضوع را بخوبي مي دانيم که فردي که عامل قتل ندا بوده است اکنون در پايتخت يکي از کشورهاي اروپايي انگليس حضور دارد و مورد حمايت کامل آن کشور
است.

لاريجاني ادامه داد: ما از مقامات ان کشور درخواست کرده ايم که وي را به ايران مسترد کنند اما انها اين درخواست را رد کرده اند.

مجري يورونيوز تصوير لحظات مرگ ندا اقاسلطان را براي همه دنيا تکان دهنده توصيف کرد و لاريجاني در مقابل گفت: ميليون ها تن در ايران نيز از ديدن اين تصاوير منقلب شدند.
به گزارش پارسانيوز، لاريجاني ادامه داد: مردي يک شب پيش از حادثه وارد ايران مي شود و دو روز پس از جنايت به همراه اين تصاوير به يک کشور اروپايي منتقل مي شود. اين فرد تمام اطلاعات را در اختيار دارد و انگليس مسئول همه اين حوادث و حامي فرد کليدي اين واقعه است.

مجري يورونيوز گفت: در اروپا نيز افراد و سازمان هاي بسياري ايران را مسئول مرگ ندا مي دانند و به خاطر نقص حقوق بشر در ايران مقامات ايراني را متهم مي کنند.

لاريجاني در پاسخ گفت: تصور نمي کنم پيگيري قضايي افرادي که در خشونت هاي ايران حضور داشته بودند نقص حقوق بشر باشد. تظاهرات در ايران قانوني است، اما خشونت ممنوع است.
لاريجاني گفت: کشورهاي غربي در داوري هاي خود درباره رعايت حقوق بشر در ايران بسيار مغرضانه عمل مي کنند.

وي ادامه داد: کشورهاي غربي در حالي که ما را به نقص حقوق بشر متهم مي کنند خود با ديکتاتورهاي جهان ارتباط تنگاتنگي دارند.

لاريجاني در پاسخ به پرسشي مبني بر بازداشت موسوي و کروبي و بسياري از سياستمداران قديمي ايران در زندان گفت: بايد بگويم که موسوي و کروبي هيچگاه بازداشت نشده و زنداني نشده اند. انتخابات رياست جمهوري اخير ايران بصورت دمکراتيک انجام شد اما در پايان اعلام نتايج موسوي قوانين رقابت دمکراتيک را رعايت نکرد و بطور کاملا يکجانبه اعلام کرده که پيروز انتخابات شده است و از هواداران خود خواست تا به خيابان ها بيايند.
به گزارش پارسانيوز، لاريجاني در پاسخ به اتهام هاي شيرين عبادي عليه جمهوري اسلامي ايران وي را سخنگوي کاخ سفيد معرفي کرد و گفت: شيرين عبادي سخنگوي کاخ سفيد است نه سخنگوي زنان ايراني.

دبير شوراي حقوق بشر ادامه داد: وي کاملا از زنان ايراني جدا شده است و بايستي در کنار زنان ايراني باشد نه دور از آنها.
لاريجاني گفت: آنچه شيرين عبادي بر زبان مي آورد همان چيزي است که کاخ سفيد مي گويد نه زنان ايراني.
پارسانيوز


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.447 seconds.